This blog is no longer being maintained, please go to The missing link of Agile instead

Wednesday, May 14, 2008

Facet to świnia ?!

Podczas przygotowywania się do dzisiejszego seminarium - jak każdy porządny student zacząłem 6h przed wydarzeniem ;) - potrzebowałem dokładnie sprawdzić jak brzmi poprawna nazwa zasady Liskova. Mnie osobiście najbardziej podoba się nazwa 'zasada substytucji', ale jak to w nauce nie liczy się to co się komu podoba ale jak jest :]. Jakież było moje zdziwienie gdy natrafiłem na ten post: http://www.3jane.pl/2006/10/11/jestem-niezyciowa/.

Otóż okazuje się, że 'Zasada substytucji' nie jest Liskova, ale Liskovej ! Autorem elementarnej dla programowania obiektowego zasady jest bowiem pani Barbara Liskov, dla potwierdzenia: http://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Liskov. Muszę się w tym momencie uderzyć w pierś, ponieważ i ja niejednokrotnie zawiniłem cytując źródła, zawsze zakładając że autorem jest jakiś Pan.

A potem dziwią się wszyscy, że wśród inżynierów informatyków tak mało kobiet. Wstyd panowie, wstyd !

No comments:

Post a Comment